Ny sökmoter är nu lanserad! Prova att söka i sökrutan.

Vanliga frågor - särskilda behov

Erbjuder rederierna hjälp till passagerare med funktions- eller rörelsenedsättning?
Ja. Rederierna strävar alltid efter att kunna erbjuda bästa möjliga service för alla gäster vilket såklart även gäller gäster med funktionsnedsättningar. Det finns även hytter som är speciellt anpassade.
Hur bokar jag en kryssning om jag har särskilda behov?
Om du har behöv av en specialanpassad hytt kan du kontakta oss så hjälper vi dig vidare.
Finns det speciella menyer för glutenintoleranta eller allergiker?
Alla gäster med allergier måste kontakta rederiet i god tid innan avgång. Ofta vill rederierna att man ska fylla i ett formulär. Många fartyg har speciella glutenfria menyer som är lagad av utbildad personal i ett särskilt kök. Detta kan variera mellan fartyg och rederi kontakta därför alltid rederiet innan avresa/bokning.
När måste jag meddela rederiet om mina särskilda behov?
Om du kräver en specialanpassad hytt måste detta ske vid bokningen. Om du inte kräver en specialanpassad hytt, kontakta rederiet senaste ett par dagar innan avgång. Vi rekommenderar att kontakta rederiet i samband med incheckningen online.
Kan jag resa med ledarhund?
Utbildade och certifierade ledarhundar tillåts alltid ombord men ni måste kontakta rederiet för att få reda på vilket boende som är möjligt för hunden.
← Tillbaka till vanliga frågor
;